jasperSXM.reismee.nl

wat een uitzicht

Beste allemaal,

Eindelijk hebben we internet het heeft even geduurd en wat zweet druppels gekost maar het is nu eindelijk zo ver. En nu is het dus ook tijd om al mijn belevingen te vertellen. En aangezien alles hier net ietsje anders werkt is er genoeg te vertellen, maar laat ik beginnen bij het begin.

Dinsdag 10.30Nederlandsetijd begint mijn reis naar Sint maarten samen met mijn nieuwe huisgenote marije vlieg ik naar Sint maarten. De vlucht duurt 8 en half uur en viel heel erg mee in het vliegtuig kon je films, series,documentaires kijken, muziek luisteren en mijn laptop mocht gewoon aan. Dus de vlucht was te kort om alles te doen.

Dus na 8 en half uur film kijken en dergelijke komen we om 12:30 in sint maarten aan. Door het tijdsverschil van 6 uur waren we maar 2 uur kwijt geraakt met reizen en hadden we de halve dag nog voor ons.

Aangekomen bij ons Penthouse, want dat is het echt.keken we onze ogen uit het uitzicht is echt niet normaal. Blauwe zee witte stranden en en groene heuvels zo uit een ansicht kaart weg getrokken. Ik denk dat ik wel een kwartier met mijn open op het balkon heb gestaan prachtig.

Het penthouse is verder ook super ruim een grootte keuken/woonkamer en een super groot terras. verder is mij kamer ook erg ruim met een mega groot bed en eenbureauen mij. eigenprivébadkamer. niks te klagen dus.

Na eerst een frisseduikte hebben genomen (strand is 20 meter lopen.) was het tijd om beetje uit te pakken en bij te komen, want vanavond zouden marije en ik samen met onzestudiebegeleiders die toevallig goeie vrienden zijn uit eten gaan. Wij waren ondertussen behoorlijk gesloopt we waren namelijk 6 extra uur wakker en de avond daarvoor kwam er ook niet veel slapen. Mijn dappere poging om mijn ogen open te houden faalden toch jammerlijk. En naar een powernap van een half uur kon ik er weer helemaal tegen aan.

Om 7 uur (1 uur s'nachts nl) werden we opgehaald voor het eten. Tijdens het eten kwam de energie weer terug, het was erg gezellig en we hebben het overal wel overgehad. De eerstCaribische biertjes werden ook gedronken en deze smaakten zeer goed.

Nadat we weer thuis afgezet waren was er zelfs nog energie om met maartje (huisgenote) en rob (vriend maartje) bij te kletsen. Maar om een uurtje of 11 was het echt op, en tijd om naar bed te gaan airco aan en heerlijk te slapen.

De volgende dag was het tijd om het eiland wat te gaan verkennen, maar natuurlijk eerst een frisse ochtend duik. jammer genoeg moesten er nog wel even wat dingen geregeld worden zoals het internet en de auto en het contract voor het penthouse. Na een dag door de stad gelopen te hebben waren we wel al wat wijzer maar nog niks opgeschoten. Dus eerst maar even een frisse duik. Daarnakwamenrob en maartje terug van stage en zijn we met de auto van rob naar de supermarkt gegaan om eten te halen. En wat ik van te voren al wist bleek echt waar, het eten is hier echt niet normaal duur. voor 1 paprika betaal je zo 4 US dollar, en verder is alles gewoon nog een keer duurder als inNederland. En vooral verse groenten en fruit zijn niet te betalen. Maar ja om toch een beetje gezond te leven werd dit toch ingeslagen. En hadden we een heerlijk pasta voor avond eten.

Toen was het tijd om het nacht leven van Sint Maarten te verkennen. Woensdag avond zou hetladesnight zijn bij de soggy dollar bar. Daar aangekomen bleek het toch een beetje uitgestorven en na wat navraag bij de barvrouw bleek het geen ladiesnight te zijn toch even wat drankjes gedronken buiten aan de zee. beetje teleurgesteld vroeg naar huis want maartje en rob moesten de volgende dag weer vroeg op. En marije en ik moetsen weer achter een auto en internet aan, en we hadden een afspraak met onze huisbazin.

De volgende 2 dagen alles geregeld voor het penthouse. Alle car rentals in sint maarten af geweest maar geen betaal bare auto gevonden, maar wel internet geregeld. Aan het eind van elke dag was alles weer vergeten enplonsden we weer heerlijk in de zee. Het strand zag er echter wel een beetje raar uit de 2e dag helemaal glad geen voetstappen of sporen van auto banden. Het bleek dat er die nacht een orkaan op enkele honderden kilometers wasgepasseerden we iets van hoog water hebben gehad. Er waren ook behoorlijk hoge golven en een sterke stroming in de zee. Maar toch was het heerlijk in de zee. zondag of maandag komt ermisschieneen orkaan wat dichterbij, als het echt gevaarlijk wordt komt onze caretaker John Gumps om alles dicht te timmeren zodat we geen schade hebben. Maar hij zei dat het waarschijnlijk wel mee zou vallen, maar we zullen zien.

Dit was het wel voor nu. Er komen foto's aan zodat jullie precies kunnen zien hoe mooi het uitzicht is.

zonnige groeten uit Sint Maarten

jasper

Reacties

Reacties

Erik

Held! Ziet er erg relaxed uit daarzo : )

heit en mem

bofkont, helaas moet er ook nog gewerkt worden.Is toch zonde met deze omgeving .Heel veel plezier.

Ruurd

Tof man, leuk verhaal! Veel plezier

jannie

Zoooooo Jasper dat ziet er goed uit. Joh doe veel ervaring op maar geniet vooral van deze periode.
En ik zie je in nov/dec.
Zo te lezen kunnen we der haast bij in. ;-)

Ps Ik voel me prima en ben klaar met de kuren. Hiep hoi.
Dikke hug Jannie

Sietze

Kerel,

Klinkt goed allemaal. Mooi dat alle moeilijkheden en problemen ook even opgelost kunnen worden met een duik int water. 4 dollar voor een paprika is wel echt ziek. Nog even mooi genieten van de buurt voor je aan het werk moet. Ik wacht je foto's af.

Groet

Ralph

Wat een uitzicht vanuit je appartement, echt te bruut!! Dat wordt maximaal genieten daar. Succes met alles en veel plezier.

Jimmy

Heb toevallig van de week nog een sollicitatiemail gestuurd naar de Sunset Bar/Grill op Sint Maarten... die zul je vast nog wel ontdekken. Geniet ervan man, dit doe je waarschijnlijk maar eens in je leven!

Jim

pake en beppe

Alles goed hier.
Jongen dat ziet er prachtig uit.
Wij hopen dat je het naar je zin hebt.
Hoe gaat 't met de storm.
We volgen dit hier op de berichten, volgens ons valt het wat mee.
Succes met je stage en geniet ervan.
grt. pake en beppe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!