jasperSXM.reismee.nl

Stage, stage, stage, stage en party

hey allemaal,

Aan het ritme van vroeg opstaan, zal ik waarschijnlijk niet zo snel wennen zelfs naar 5 weken is het nog steeds elke ochtend moeilijk opstaan. Maar wie weet heb ik over 4 maand het ritme te pakken.

De afgelopen weken zijn er weer genoeg dingen gebeurd gelukkig niet zo spannend als een orkaan, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg.

Het wordt telkens drukker op het kleine Sint Maarten er komen meer cruise schepen aan met hordes toeristen en ook het aantal stagiaires neemt toe. En dit is natuurlijk erg mooi zo komt het ook dat ik de afgelopen weken aardig wat nieuwe mensen ben tegen gekomen. Wat weer resulteert in een biertje hier en een biertje daar.

Vooral 3 weken geleden smaakte de biertjes erg goed en de wodka van 4 dollar de fles, echt vies. Dit resulteerde in een onvergetelijke avond die ik toch deels ben vergeten. Maar de trend was gezet en er volgden meer feestjes, maar de beste avond tot nu toe was toch wel de BBQ bij de buren. De buren hadden ons uitgenodigd om te komen BBQ helaas hadden mijn huisgenoten niet zo’n zin om te BBQ dus gingen hun uit eten. Ik daar in tegen was er helemaal klaar voor, maar was toch wel beetje spannend want onze buren zijn een Engelsman en een Amerikaan. Niet echt landen die bekend staan om hun fijne keuken.

Maar tot mijn grote verrassing was het eten super lekker en erg vers. Dit kwam omdat onze Engelse buurman kok geweest was. Dus na heerlijke pittige garnalen op een blaadje sla, spareribs met een heerlijk sausje en in zijn geheel klaar gemaakte vis zat ik geheel voldaan na te genieten met een koud biertje. Uiteindelijk was het door al de gezelligheid al een uur of 12 en kreeg ik wel zin om op stap te gaan. Naar mijn huisgenoten ( helden) heel lief te hebben aangekeken wouden ze mij wel naar de stad brengen en gingen ze zelf door naar een ressort met een jacuzzi om daar nog even te relaxen.

In de club is het al gezellig druk en natuurlijk zijn er ook veel Nederlanders van de partij. Na een tijdje is het dan toch tijd om er van door te gaan, maar buiten gekomen komt iemand met het briljante idee om naar een stripclub te gaan. Aangezien er een stuk of 20 zijn op Sint Maarten moet je het toch een keer meegemaakt hebben. Dus wij naar de stripclub dit viel uiteindelijk een beetje tegen en vooral de dames die mee waren hadden er wel snel genoeg van. Dus hadden we een nieuw plan nodig het was tenslotte nog maar 4 uur. We zijn uiteindelijk in de boven genoemde jacuzzi beland wat echt super relaxt is naar een avondje stappen. Daarna werd ik heel netjes thuis afgezet en kon ik heerlijk gaan pitten.

Ook afgelopen weken heb ik af en toe de toerist uitgehangen 2 weken geleden ben ik met mijn huisgenoten een dag je naar een onbewoond eiland geweest. Je kunt hier met de boot heen en dan daar lekker op het strand liggen. Er is wel gewoon een restaurant maar als de laatste boot komt vertrekt iedereen en dus is het toch een beetje onbewoond. Maar nu heb ik laatst gehoord dat je er ook kan kamperen. Hup, slaapzak mee en iets tegen de muggen en dan een goed plekje uitzoeken om de nacht door te brengen. Dit moet ik natuurlijk wel even een keer mee maken slapen op een onbewoond eiland. Dus dat wordt binnenkort ook even geregeld.

Nog zo iets moois aan Sint Maarten zijn de vele casino’s op elke staat hoek heb je er wel een. Meestal zijn het veredelde speelhalen met alleen maar automaten, maar er zijn ook een paar mooie bij. Nu het in Sint Maarten laag seizoen is zijn er te weinig mensen die naar het casino gaan dus hebben sommige casino’s hier wat op bedacht. Ten eerste hoef je geen entree te betalen, ten tweede krijg je de hele avond gratis drinken en ten derde krijg je elke maandagavond 10 dollar om mee te spelen. Beter kan niet zou ik zeggen, dus elke maandag zit ik heerlijk in het casino mijn gratis 10 dollar te vergokken.

Verder vermaak ik me natuurlijk dagelijks op de heerlijke stranden van Sint Maarten. Binnenkort ga ik beginnen met een duikcursus om mijn openwater brevet te halen dit lijkt me erg mooi en heb er ook super veel zin in. Maar dat verhaal komt binnenkort wel. Voor nu vind ik het wel weer mooi geweest en mijn pauze is bijna voorbij. Dus ik zeg

Hard werkende groeten uit Sin Maarten

Jasper

Thomas

Jezus, wat een mooie verhalen! Ben toch wel een beetje jaloers, al moet je wel vroeg op staan elke dag! kudo's! Have fun ouwe en werkse natuurlijk!

Xx,
Thomas

jannie

Hej Jasper,
Jee wat een zware baan heb jij zeg.
Hou je dat wel vol? Denk erom dat je niet overwerkt wordt hoor.
Maar ik lees dus dat je het prima naar je zin hebt.
Houden zo en tot binnen kort.
Heb er helemaal zin in.
gr xx j

irene

Wat een luxe leventje zeg, klinkt goed. veel plezier

maaike

hee jasper,

ik word toch wel een beetje jaloers bij het lezen van dit verhaal wat heb jij het goed voor elkaar. nog bedankt voor het sturen van wat zon dit kunnen we nu goed gebruiken met de kermis;)
veel plezier verder.

groetjes maaike

klaske

ik dacht dat jij daar stage liep?? heb ik wat gemist of heb je daar geen tijd voor?

Volgens mij vermaak jij je daar wel!

groetjes,
Klaske

Geoffrey

Nice jasper, duikbrevet zou ik echt halen! ik heb hem zelf ook en het is echt super om te doen:D

Ruud

Jo Jasper!

Ik had nog niets van me laten horen, maar ik heb je verhalen wel gelezen. Jij vermaakt je wel dus, tof man!

groet, Ruud

Ruurd

Tof maat! Geniet er van!!

Anniek

Hee Jasper!

Ik heb al je verhalen even gelezen, jeetje, ben wel jaloers op je hoor! Super mooi uitzicht en heerlijk weer, wat wil je nog meer!

Geniet ervan en succes met je stage!

Xx Anniek

Niels

Pffff vol op genieten lees ik wel en meneer gaat zeuren over het vroeg opstaan!
Ja dat moet je maar even slikken jongen, lees zelf nog maar even goed in dit verhaal wat je er allemaal voor tewrug krijgt!;)

Succes met de stage en lekker genieten nog!

xx

Maarten

Ziet er gaaf uit man!

tholien@hetnet.nl

prachtige foto's Jasper! zo te zien heb je het erg naar je zin, maar ik neem aan dat er ook nog gewerkt wordt?
Van Sebastian kwam er bericht vanuit ierland. Hij komt rond 10 december nog een week naar nederland.
Groeten van opa en oma

Sebastian

Ejj Jasper!
Alles goed? (zo te lezen wel!) Wat een verhalen allemaal...wat voor werk doe je op het stage lopen? Ik zit nu in Nederland, beetje bijkomen van het studeren enzo. Hopelijk blijft het nog een tijdje mooi weer daar op St. Maarten!
de Groeten

Sebastian