jasperSXM.reismee.nl

Geen bericht GOED bericht


How ayou?
Zoals ze in Sint Maarten zeggen
I am Good!
Heel goed zelfs het water is hier nog steeds blauw de stranden nog steeds wit en het bier is goud geel. helemaal prachtig dus.
De afgelopen tijd is er weer genoeg gebeurd het is ondertussen al December Sinterklaas is alweer vertrokken mijn ouders en janny zijn geweest, ik heb mijn aller eerste eigen auto gekocht en nog steeds mijn duik padi niet gehaald.
Het is alweer 2 weken geleden dat mijn ouders en janny hier waren. Vrijdag naar mijn werk stap ik mijn auto en rijd ik richting divi het resort waar ze zouden blijven. na een dik uur stappen ze dan eindelijk uit de taxi. Echt heel bizar om ze dan ineens voor je te hebben staan, en natuurlijk super leuk.
Na natuurlijk eerst even bijkletsen en de kamer bekijken zijn we die avond nog even naar mijn huis gegaan om te eten en even op ons balkon te zitten. helaas ging dit niet helemaal volgens plan om dat er de laatste wekenletterlijkhonderden neefjes op ons balkon verblijven was dit niet deidealelocatieom te zitten, en ook het eten ging niet door aangezien er op het vliegtuig zoveel gegeten was dat niemand meer trek had. Ook niet heel raar als je bedenkt dat het voor hun eigenlijk een uur of 2/3s'nachts was.
De volgende dag zijn we rustig bij het strand gaan liggen in little bay waar ik normaal duik. Aangezien de jetlag en de reis zich nog aardig lieten gelden hebben we die dag niet zo heel veel ondernomen. we hebben die avond wel dejacuzziindektdie 50 meter van hun kamer zat. De rest van de week hebben we deze bijna elke avond gereserveerd met af en toe een glaasje wijn erbij erg relaxt na de drukke dagen.
Want de dagen daarna hebben we z'on beetje alle mooie plekjes van het eilandbekeken van het hoogste punt van het eiland pic paradis tot het koraal bij il pinel.
Vooral de trip naar pic paradis was erg spannend op een weg die niet eens een weg mag heten waar net 1 fatsoenlijke auto op pastgepasseerdworden door een jeep die net 2 centimeter uitwijkt. Fantastischgewoon. We zijn uiteindelijk heel boven gekomen en ook weer beneden, maar het was wel even spannend.
Een van de volgende dagen zijn we nog naar il pinel geweest waar we heerlijk op het strand gelegen hebben. En ook erg mooi gesnorkeld hebben we zagen koraal en vissen met alle kleuren van regen boog erg mooi om te zien.
We zijn daarna wezen eten bij gran cas waar je voor 4 dollar heerlijke spare ribs kan eten recht aan de zee.
En ook zijn we met de golden eagle een dagje om het eiland heen gezeild dat was echt een hele mooie trip. we begonnen om 9 uur vanuit de haven vlak bij mijn huis, en daarna gingen we eerst langs de rustige kant van het eiland. daar golfde het echter al aardig. wat wij erg mooi vonden sommige mensen die ziek werden wat minder. Aangekomen aan de andere kant van het eiland was de zee nog heftiger. je kon ook voor op de boot staan en toen ik daar ging staan klapte ik op een gegeven moment gewoon 4 meter naar beneden. de kapitein stuurde af en toe gewoon de golven in het was echt geweldig.
Daarna was het alweer zaterdag en alweer de laatste hele dag we hebben vrijdag nog even heerlijk relaxt in divi doorgebracht zijn nog wezen snorkelen in little bay en hebben weer allemaal gekleurde vissen gezien en wat niet meer. S'avonds laatste keer in de jacuzzi en de volgende dag was het dag van vertrek. Toen mijn ouders en janny vertrokken heb ik nog achter deBoeing747gestaantoen hij opsteeg. Aangezien Sint Maarten een erg korte landingsbaan heeft stijgen en landen de vliegtuigen vlak bij het strand op. dus als je hier achter gaat staankrijgje de volle kracht van de vier motoren over je heen en wordt je keihard gezandstraalt echt iets dat je moet meemaken. type op youtube maar eens sint maarten in dan krijg je meteen filmpjes van dikkeBoeing747's die zo laag over vliegen dat je ze met een tennis bal makkelijk kan raken. Echt heel bizar om te zien.
De volgende dag was het weer maandag en moest ik weer een hele werkdag maken dit was weer even zwaar naar zo'n relaxte 10 dagen, maar uiteindelijk werd het weer weekend en doordeweeks heb ik me ook zeer goed vermaakt.
Volgende week gaat het eindelijk zover zijn dan ga ik mijn duik padi afronden. heb hem helemaal in carribean style gehaald 6 duiken die normaal in drie dagen kunnen heb ik gewoon relaxt verspreid over 2 maand nu maar hopen dat ik hem echt volgende week haal.
Dan tot slotte nog mijn auto. hij rijdt hij is van mij en ik vind hem super mooi. en zoals mijn engelse buurman zegt ''if you can't duck it fuck it'' (zie foto)
tot snel
jasper

Reacties

Reacties

Pake & Beppe

Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar!
En alvast van harte gefeliciteerd me je verjaardag!
Nog een fijne tijd daar en tot snel.
Groeten van Pake & Beppe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!