jasperSXM.reismee.nl

eerste Orkaan, eerste ''werkweek'' en eerste verdiende biertje

Hoi Allemaal,

Ik heb Earl overleefd, mijn eerst ''werkweek'' zit erop. En alles doet het weer (even afkloppen). Het was me het weekje wel. Een erg leuke week maar af en toe wel even wat stress vooral aan het begin van de week.

Zoals ik in mijn laatste verhaal al schreef was er een orkaan genaamd Earl op weg naar Sint Maarten. En deze is ook keurig op tijd langs geweest. om zondag avond uur of 12 halen we de laatste spullen van het dakterras en sluiten we ons af van de buiten wereld.

Enkele uren later uur of 8 wordt ik wakker van het lawaai van de wind. Earl is op zijn hoogte punt en het gaat flink tekeer. De muren trillen erover en het regent aan een stuk door. Na mijn airco aangezet te hebben besluit ik toch maar weer te gaan slapen. veel meer kon ik ook niet doen de stroom lag er af. om een uur of 12 komen mijn huisgenoten mijn wakker maken om te kijken hoe het met mijn kamer staat. De keuken/woonkamer stond namelijk behoorlijk blank dit bleek ook het geval in mijn kamer. gelukkig lag het water onder mijn bureau en was het enige slachtoffer mijn koffer. Na een korte dweil sessie was het probleem in mijn kamer opgelost. In de woonkamer was dit echter niet mogelijk omdat het water nog steeds van het plafond druppelde. Buiten waaide het nog steeds erg hard en ook de regen was niet te houden vandaar onze lekkage.

Na een opsluiting van 36 uur mochten we eindelijk weer de straat op want voor, tijdens en na de orkaan was er een straat verbod en mocht officieel niemand naar buiten. Dit werd nog door enkele mensen genegeerd die toch even een kijkje gingen nemen bij de zee. Wij konden vanaf ons terras ook even kijken hoe het er aan toe ging. Maar binnen enkele seconden moest je weer binnen zijn want de regen en wind kwamen zomaar uit het niets opzetten en dan ging het weer uren achter elkaar los. Maar uiteindelijk was het helemaal afgelopen en mochten we de straat weer op. kijken wat de schade was.

Zoals ik al zei hebben wij wat lekkage gehad en daardoor waren enkele lampen kapot en een deel van het plafond liet los. Het viel behoorlijk mee ook hadden we wel regelmatig stroom en water. Dit was niet vanzelf sprekend meerdere mensen op het eiland hebben 5 dagen zonder stroom gezeten en ook enkele dagen zonder water.

Verder was het eiland een grootte puinhoop bomen omgewaaid zand alle straten in gewaaid of door het zeewater meegesleurd. overal lagen bladeren en takken na een week opruimen vind je nog genoeg sporen van de orkaan. Het fijne was dat er alweer een tropical storm voor de deur stind Fiona genaamd. Dus alles bleef nog even vergrendeld en alleen het hoog nodige werd opgeruimd. Fiona stond gepland voor woensdag middag 14:00.

Woensdag was het 1 september en dus ook tijd voor mijn eerste werkdag. Dit ging gewoon door dus om kwart voor 8 loop ik strak in pak door de Frontstreet op weg naar kantoor. Daar aangekomen legt mijn stagebegeleider Ton mij de eerste dingen een beetje uit en staan we op het punt te beginnen met het werk. Totdat het elektriciteit bedrijf besluit dat het nu wel weer genoeg is geweest met de stroom. En alles gaat uit computers airco en licht lekker is dat. Het water was er die ochtend trouwens ook al afgegaan. Dus daar zaten we dan en toen wachten tot de stroom er weer op gaat. Na enkele geniale uren erg slap ouwehoeren kregen we een lunch van iemand die 25 jaar bij de zaak zat. Dus na allemaal gegeten te hebben vond de baas het leuk geweest en die stuurde iedereen naar huis. Dus dat was mijn eerste dag om 1 uur zat ik weer thuis waar gelukkig wel alles het deed.

Van Fiona hebben we uiteindelijk niet zoveel gemerkt behalve iets sterkere wind en wat regen maar dat viel dus heel erg mee.

De volgende dag was alles weer helemaal rustig alleen was het nog wel een troep en viel de stroom en water regelmatig uit. Maar deze keer gelukkig niet op Kantoor dus kon er nu wel gewerkt worden. dit beviel me erg goed de sfeer op kantoor is er informeel en er is ook genoeg tijd voor een grapje op zijn tijd. Er wordt natuurlijk ook hard gewerkt en na 8 uur hard werken heb ik het toch wel behoorlijk gehad. En om 5 uur is het tijd om weer lekker op huis aan te gaan. thuis gekomen pak uit en de korte broek aan geen shirt veel te warm een heerlijk ijskoud verdiend biertje op het terras. nog een limoen erin en ondertussen heerlijk de zon in je gezicht terwijl je op de zee uitkijkt waar je elk moment nog even een duik in kan nemen. beter wordt het echt niet dit is genieten.

De volgende dag vrijdag gaat net zo en dan is het alweer weekend mijn eerst ''werkweek'' zit erop.

Vandaag zaterdag is het tijd omtoeristte spelen en het eiland teverkennen. we vertrekken een uur of 12 en zijn van plan het eiland om te rijden en te stoppen waar we maar willen. De eerste stop is bij een jachthaven waar echt de dikste boten liggen. geen dikke jachten maar super mooie catamarans en zeilboten. Verder vonden we ook nog wat ongedierte in de tuinen geen lulligsalamandervan 20 cm. nee gewoon leguanen van wel een halve meter en eentje van zeker een meter. zie de foto's

Daarnakwamenwe bij een een mooi strand waar we een frisse duik namen. Daarna was het de bedoeling dat we naar de de hoofdstad van het franse gedeelte zouden gaan. daar aangekomen blijkt alles dicht en is er niks te beleven. Dus het volgende plan was snel gemaakt op naar het volgende strand. naar weer heerlijk gezwommen te hebben gaan we naar een ander strand waar we denken dat de golven lekker hoog zijn. daar aangekomen blijkt dit ook zo te zijn. Naar enkele keren vol met de borst over het strand geschuurd te zijn. vinden we het genoeg en gaan we op huis aan.

Het was een geslaagd dagje heerlijk bijgekomen en morgen maar eens kijken naar welk strand we nu weer gaan

Laughing
.

Ik wil iedereen nog bedanken voor de leuke reactie's het is erg leuk om reactie's te krijgen doe je het toch niet voor niks. bedankt daarvoor en ik kijk uit naar de volgende reactie's

weer zonnige groeten uit Sint Maarten

Jasper

Reacties

Reacties

Thomas

Goeiemorgen uit grun! Je zit er pas 2 weken en nu al zulke vette dingen mee maken, klinkt allemaal heel gaaf/eng! sterkte met werken maar dat moet wel lukken als je op zo'n mooi plekje woont.
X

Klaske

Wat een zwaar leven hebben jullie daar, zeg!
Wel spannend, je eerste orkaan. Gelukkig was deze nog mild.. Wat een fantastische plek om een half jaar door te brengen, wat zul je gekleurd zijn daarna! En natuurlijk goed doorzwemmen voor dat six pack!
Geniet er maar van!

Th.Adamse

Beste Jasper,
Geweldig zo'n stage! Het staat mij bij dat er een rapport is verschenen over zekere bureau's !!! Wel je doet je best maar en geniet er ook van Groeten ook van oma.

mem

Wat een heftig weekje heb je achter de rug.maar zo te horen gister heb je het goed doorstaan.Mooie en heftige foto''s allemaal. Wij zullen in november wel eens kijken of het er dan ook allemaal nog is.

Niels

yo broertje!
ben echt zo jaloers! lekker genieten daar terwijl wij hier met dit herfst weer zitten opgescheept!
wel vet dat je zon orkaan mee hebt gemaakt, en vet dat daar ook hoge golven zijn.. dat maakt het extra leuk!
Nog lekker genieten daar met je ijskoude biertje en limoentje!;)
xx

laurens

hmm sommige dingen zijn niet eerlijk verdeeld jasper....jij daar een beetje chillen en wij hier maar klote weer hebben:)

leuke verhalen man!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!